Traverse Forum banner

Nieuwe 2024 Traverse motor

10K views 37 replies 21 participants last post by  Jack07231  
#1 ·
Heeft iemand de nieuwe 24 Traverse gekocht? Ik ben geïnteresseerd in meningen over de 2.5 Turbo. Is de kilometerstand beter dan die van de 6-cilinder en hoe is de prestatie?

#5 ·
Mijn 2024 haalt veel betere kilometers dan mijn gepensioneerde 2012 Traverse.

Met super cruise kon ik ongeveer 5,5 uur / 350 mijl rijden en had nog steeds meer dan een kwart tank, dichter bij 1/3.

In de 2012 kon ik maximaal 6-6,5 uur rijden tot leeg. Ik gok dat ik 7,5+ uur kon halen van vol tot leeg. Ik denk dat het dezelfde tank is. En ik heb de werkelijke kilometerstand niet bijgehouden, maar ga gewoon uit van mijn mening na één lange roadtrip.

#9 ·
Ik heb dit weekend net een reis van 1000 mijl gemaakt in de Ford Escape uit 2023 van mijn zwager met een 1,5 liter, 3 cilinder, turbo, 181 pk, AWD, 8 versnellingen. Vier personen en bagage. Ik verwachtte dat ik niet onder de indruk zou zijn, maar ik was aangenaam verrast. 36 mpg op de snelweg bij 75 mph. Natuurlijk veel lichter dan een Traverse.

#15 ·
Ik heb dit weekend een reis van 1000 mijl gemaakt in de Ford Escape uit 2023 van mijn zwager met een 1,5 liter, 3 cilinder, turbo, 181 pk, AWD, 8 versnellingen. Vier personen en bagage. Ik had verwacht dat ik teleurgesteld zou zijn, maar ik was aangenaam verrast. 36 mpg op de snelweg bij 75 mph. Natuurlijk veel lichter dan een Traverse.
Wow, ik heb de 23 Escape Hybrid AWD en haal ongeveer hetzelfde op de snelweg, maar bij die snelheid gebruikt hij zijn 2.5L 4-cilinder 95% van de tijd. Het verschil is dat ik bij licht verkeer 50+ mpg kan halen.

#13 ·
@PoManTraverse heeft het eigenlijk wel goed verwoord. Deze stap gaat vaak niet zozeer over brandstofverbruik, maar meer over de daadwerkelijk gemeten uitstoot.

Voorbeeld: de 4e generatie Honda Pilot is een paar jaar geleden uitgebracht. Hij heeft Honda's eerste DOHC V6-motor in iets dat geen NSX heet en is gebaseerd op de J-serie V6 van de vorige generatie. Hij levert nauwelijks meer vermogen of koppel, dus waarom de herontwikkeling van een reeds beschikbaar platform zonder MPG-winst en onmerkbare vermogens- en koppeltoenames? Ze kwamen naar buiten en zeiden dat het allemaal ging om het verminderen van de uitstoot van de uitlaat.

• Like
Reactions: gmctony
#14 ·
Hallo. Ik heb momenteel 3400 mijl op mijn 2024 LT met AWD en het sportpakket. Ik heb mijn eerste dagteller nooit gereset en heb een gemiddelde van 25,8 mpg. Ik heb verschillende lange reizen gemaakt, wat het misschien iets hoger heeft gemaakt. Ik zie consequent 28-29 mpg op de snelweg en lage 20's in de stad. Ik haalde ook 33,1 op een reis van 100 mijl op secundaire wegen met 61 mph. Mijn slechtste mpg op een snelwegreis was met 76-77 mph met tegenwind, en ik haalde nog steeds 24,8. Ik heb een 2018 Lt en een 2019 premier met awd gehad en zag vergelijkbare snelweg mpg, maar in de stad was de V6 ongeveer 3 mpg minder. De nieuwe 2,5 liter heeft een minder agressieve gasrespons, dus het voelt iets trager aan bij het optrekken, maar het heeft nooit ondermaats aangevoeld en lijkt zelfs sneller te zijn bij het inhalen. Ik heb informeel 0-60 gedaan met een stopwatch in AWD om wielspin te beperken en klokte het op 6,78 seconden. We hebben ook een reis naar Chicago gemaakt met 6 volwassenen en voelden het gewicht helemaal niet en zagen nog steeds meer dan 28 mpg. De motor heeft een rauw gegrom als je hem op zijn staart trapt, maar het stoort me niet. Mijn broer heeft een V6 Telluride en een 2.0 liter Atlas, en de nieuwe Traverse is over het algemeen mooier. Ik heb geen problemen om hem aan te bevelen, maar ik moet zeggen dat ik de gevreesde defecte hoofdsteunen van de 3e rij heb besteld. Ze vertelden me dat het begin september zal zijn voordat de onderdelen komen.

#16 ·
Anekdotische MPG-claims negeren het feit dat verschillende mensen verschillende rijgewoonten hebben en in verschillende gebieden wonen met verschillende snelheidslimieten, hoogtes, terrein, enz.

Op dit moment doet de 2.5 op Fuelly met echte gegevens ongeveer 1,5-2 MPG beter dan de 3.6, wat significant is. Er zijn echter momenteel slechts 9 voertuigen die rapporteren, dus ik zou daar nog niet te veel in lezen.

Punt is dat het te vroeg is om definitieve claims te maken over de 2.5. Tenzij iemand ze allebei heeft gehad, zoals Hawkeye1, is het zinloos om vergelijkingen te maken. Hun bewering komt overeen met wat ik heb ervaren met mijn F-150's, waarbij de turbo's aanzienlijk efficiënter zijn in stadsritten, mits ze conservatief worden gereden.

#17 ·
Anecdotische MPG-claims negeren het feit dat verschillende mensen verschillende rijgewoonten hebben en in verschillende gebieden wonen met verschillende snelheidslimieten, hoogtes, terreinen, enz.

Op dit moment doet de 2.5 op Fuelly met echte gegevens ongeveer 1,5-2 MPG beter dan de 3.6, wat significant is. Er zijn echter momenteel slechts 9 voertuigen die rapporteren, dus ik zou daar nog niet te veel in lezen.

Punt is dat het te vroeg is om definitieve claims te maken over de 2.5. Tenzij iemand ze allebei heeft gehad, zoals Hawkeye1, is het zinloos om vergelijkingen te maken. Hun claim komt overeen met wat ik heb ervaren met mijn F-150's, waarbij de turbo's aanzienlijk efficiënter zijn in stadsritten, mits ze conservatief worden gereden.
Slechts één voertuig expliciet vermeld met de nieuwe motor tot nu toe op Fuelly. Ik denk dat de rest wat 24 Limited gemengd heeft, wat de V6 is

#21 ·
Is er iemand die de nieuwe 24 Traverse heeft gekocht? Ik ben geïnteresseerd in meningen over de 2.5 Turbo. Is de kilometerstand beter dan die van de 6-cilinder en hoe is de prestatie?
Weet niets over de 2.5, maar gezien de betrouwbaarheid van GM zal die dure turbo uiteindelijk wel kapot gaan en dat kost veel geld. Het is de belangrijkste reden dat ik mijn 2023 LT heb gekocht, omdat ik wist dat ze in 2024 over zouden stappen op een 4-cilinder met een turbo. Als je de 4-cilinder krijgt, verwaarloos dan geen olieverversingen. Ga niet af op de OLM en ververs de olie om de 5000 mijl of eerder, wat er ook gebeurt, als je wilt dat die turbo meegaat.

#23 ·
Weet niet hoe het zit met de 2.5, maar gezien de betrouwbaarheid van GM zal die dure turbo uiteindelijk wel kapot gaan en dat kost veel geld. Het is de belangrijkste reden dat ik mijn 2023 LT heb gekocht, omdat ik wist dat ze in 2024 naar een 4-cilinder met een turbo zouden gaan. Als je de 4-cilinder krijgt, verwaarloos dan geen olieverversingen. Ga niet af op de OLM en ververs de olie om de 5000 mijl of eerder, wat er ook gebeurt, als je wilt dat die turbo meegaat.
Ik heb hetzelfde gedaan en de 2023 gekregen om die reden. Ik weet niet zeker of de betrouwbaarheid van de turbo zo slecht is, 2.0 turbo's lijken het meer dan 200.000 mijl vol te houden, ik heb er een. Mijn probleem is de verminderde prestaties en het geluid. De 2.5 heeft meer koppel en pk's, maar is langzamer dan de 3.6-versie? Iemand bij GM heeft het echt verknald met het extra geluid en de trillingen. Het is bijna alsof ze geen motorsteunen hebben geplaatst of het overhaast in productie hebben genomen. Ik heb meerdere 3.6's gehad met meer dan 100.000 en 3 met meer dan 200.000 zonder zelfs maar een afstelling, alleen olieverversingen en een luchtfilter. WAAROM WAAROM WAAROM zouden ze dit verpesten?

#26 ·
Wekelijkse woon-werkverkeer. 26-28 mpg in mijn 3.6.

Ik gebruik mijn trip B meter om de kilometerstand en mpg bij mijn olieverversingsinterval van 4000 mijl te volgen.
26-27 mpg over al mijn 4000 mijl olieverversingen.
Vandaag ben ik op 38.500 mijl. OnStar-app toont 27 mpg levensduur.

#27 ·
Of je nu van 4-cilinder turbo's houdt of niet, je zult eraan moeten wennen. Fabrikanten gaan niet terug naar atmosferische V6'en.

Een voordeel van een 4-cilinder is een enkele katalysator versus 2 of 4 bij een V6. CARB-conforme katalysatoren kosten tegenwoordig $1500 per stuk of meer.

#28 · (Edited)
Jullie analyseren de dingen te veel. 1 gallon benzine heeft een specifieke hoeveelheid energie. (114.000 BTU). Die BTU's zullen een specifieke hoeveelheid werk verrichten, zoals het duwen van een Mini Van 26 mijl met 60 mph. Moderne motoren zijn allemaal ongeveer even efficiënt... met variabele kleptiming, start-stop en andere trucs.

Er zijn kleine wrijvingsverliezen om mee te rekenen... maar voor een bepaald voertuig, gewicht en luchtweerstandscoëfficiënt... maakt het niet echt uit of het 4-5-6 of 8 cilinders heeft. Werk is Werk

#31 ·
Ik heb net iets meer dan 5.000 mijl op mijn RS. Op mijn dagelijkse woon-werkverkeer van 9,5 mijl via de stad krijg ik ongeveer 16 mpg. Dit is ongeveer 1-2 mpg beter dan de 2015 Acadia die ik gebruikte (met de V-6). Alleen als ik een hoop snelwegritten toevoeg, kan ik zelfs maar in de buurt komen van de geschatte (EPA-geschatte) 19 mpg in de stad. Ik weet niet zeker wat de EPA als stadsrijden beschouwt, maar ik ben er nog nooit in de buurt gekomen en ik rijd ermee met het oog op brandstofverbruik (heel gemakkelijk van en naar stoplichten en borden). Op de snelweg krijg ik halverwege de 20 bij ongeveer 75-80 mph, wat niet zo slecht is voor het slaan van een groot gat in de lucht (drafting helpt). Over het algemeen vind ik de manier waarop de GM-ingenieurs de motor en de transmissie hebben gekoppeld niet leuk. Ik denk dat ze de schakelpunten hadden kunnen laten vallen en wat meer boost hadden kunnen toevoegen. De motor voelt voor mij aan alsof hij blijft hangen bij 2500-3k rpm en wacht om te schakelen bij lichte gashendel en relatief lage belasting. Ik denk dat het lage koppel er is om hem vroeg te laten schakelen en te trekken bij lichte gashendel, maar dat doet hij gewoon niet. Ik weet zeker dat dit is gedaan ten behoeve van de uitstoot of mpg, maar mpg is toch al niet zo geweldig. Tijdens het cruisen op de snelweg is het vermogen goed.

#32 ·
Ik heb net iets meer dan 5k mijl op mijn RS. Op mijn dagelijkse woon-werkverkeer van 9,5 mijl via de stadsstraten, haal ik ongeveer 16 mpg. Dit is ongeveer 1-2 mpg beter dan de 2015 Acadia die ik gebruikte (met de V-6). Alleen als ik een hoop snelwegrijden toevoeg, kan ik zelfs maar in de buurt komen van de beoordeelde (EPA geschatte) 19 mpg in de stad. Ik weet niet zeker wat de EPA als stadsrijden beschouwt, maar ik ben nog nooit in de buurt gekomen en ik rijd ermee met het oog op brandstofverbruik (heel gemakkelijk naar en van stoplichten en borden). Op de snelweg haal ik halverwege de 20 bij ongeveer 75-80 mph, wat niet zo slecht is voor het slaan van een groot gat in de lucht (drafting helpt). Over het algemeen vind ik de manier waarop de GM-ingenieurs de motor en de transmissie hebben gekoppeld niet leuk. Ik denk dat ze de schakelpunten hadden kunnen laten vallen en wat meer boost hadden kunnen toevoegen. De motor voelt voor mij alsof hij blijft hangen bij 2500-3k rpm en wacht om te schakelen bij lichte gashendel en relatief lage belasting. Ik denk dat het lage koppel er is om hem kort te laten schakelen en te trekken bij lichte gashendel, maar dat doet hij gewoon niet. Ik ben er zeker van dat dit is gedaan om de uitstoot of mpg te bevorderen, maar mpg is toch al niet zo geweldig. Tijdens het cruisen op de snelweg is het vermogen goed.
Goede feedback zeker... Ik zou geïnteresseerd zijn als de Colorado en Silverado met de 2.7T vergelijkbare eigenschappen hebben... GM adverteerde de motor als vervanging voor de diesel en wat je beschrijft klinkt niet erg dieselachtig - hij zou blij moeten zijn om boost te laden bij lage toerentallen.

#33 ·
Een vriend van me heeft een nieuwe Canyon met de 2.7. Het klinkt slechter dan een diesel. Ik heb beter klinkende John Deeres gehoord. Hij stapte net uit een geleasede 3.6 Canyon in de nieuwe geleasede Canyon, zei dat hij goed loopt, maar het geluid is verschrikkelijk.

#34 ·
Een vriend van me heeft een nieuwe Canyon met de 2.7. Het klinkt slechter dan een diesel. Ik heb beter klinkende John Deeres gehoord.
Hij stapte net uit een geleasede 3.6 Canyon in de nieuwe geleasede Canyon, zei dat hij goed loopt, maar het geluid is verschrikkelijk.
Maar hoe is de prestatie? Ik zou misschien wat herrie verdragen als ik echt dieselachtige prestaties krijg. Vanuit stilstand, een aanhanger trekken zonder drama en locomotiefkoppel.