Ik heb niet veel gezien over het toevoegen van een sub aan een 2020 Traverse, dus laat me je vertellen wat ik kan. Allereerst, dit project was zo'n rotklus! Ik heb al eerder subs geïnstalleerd, maar nog nooit in een nieuwe auto. Hoe dan ook, op dit moment is er geen aftermarket radio of amp pro voor een pre amp signaal (dat ik kan vinden), dus ik ging voor een Audio control LC2i. Ik ontdekte dat Axxess een harnas maakt voor andere Chevy voertuigen dat ik gebruikte om een T-harnas te creëren zodat ik niet in bestaande speakerdraden hoefde te tappen. (Axxess AXEXH-GMLN31) Dit is een 48 inch harnasverlenging die wordt gebruikt voor een data-interface voor nieuwere Chevy auto's, maar Traverse staat niet vermeld. Ik waagde de gok met het harnas en het pakte goed uit. Dus ik kreeg het harnas en begon te knippen. Ik sloot de voorste 2 speakers aan en voegde ongeveer 10ft draad toe van de voorste rechter en linker positieve en negatieve. Ik haalde de radio eruit en sloot hem aan op het harnas. Om de radio eruit te halen, zijn het alleen maar clips. Pak een paneeltool en wrik voorzichtig omhoog of trek gewoon de hele rand inclusief ventilatieopeningen eruit. Ik leidde de draad door het dashboard en de bestuurderskant onder de panelen en het tapijt. Als je besluit om gewoon de speakers aan te sluiten, dan zijn het geel en geel-zwart voor de bestuurderskant en blauw en blauw-zwart voor de passagier (dit zit op de grijze stekker). Als je het harnas hebt, zijn het normale kleuren, wit en grijs (ook op de grijze stekker... uiteraard). Op dit punt had ik mijn 2 speakers die ik zou gebruiken om het signaal voor de LC2i te creëren. Ik kreeg geen remote draad, ik koos ervoor om de GTO-functie van de LC2i te gebruiken en het werkt perfect. Vervolgens leidde ik een voedingskabel aan de bestuurderskant onder de panelen en ging ik door de firewall op dezelfde plek als het fabrieksharnas. Ik boorde door de grommet en trok de kabel erdoor en verzegelde hem met zwarte rubberen kit. Ik haalde de achterbank van de eerste rij, de lange kant, eruit en monteerde de versterker onder de stoel. Ik gebruikte de gordelbout als aarde voor de LC2i en de versterker. Ik schroefde hem los, maakte het oppervlak schoon met een staalborstel en schroefde hem weer vast. Ik voegde een stuk 12 gauge draad toe aan het einde van de voedingskabel in de verloopstuk om van mijn versterker naar de LC2i te lopen. Vervolgens leidde ik een kabel van de remote out van de LC2i naar de versterker. Op dit punt had ik al mijn aansluitingen. 2 speakers, voeding en aarde voor beide apparaten en remote turn on. Ik monteerde alles op een stuk 1/8 inch abs en ik sneed een U-vormige sleuf in het tapijt om de draden door te leiden en wat tie-wraps. Ik moest wat draadverloopstukken bestellen omdat ik 0 gauge draad gebruikte en de versterker maar 4 gauge gebruikt. Ik deed dit omdat ik misschien later ga upgraden. Na de installatie moet je de ANC microfoons uitschakelen door alle 4 in de hemelbekleding los te koppelen. Ik heb online overal gezocht en ik kon niet vinden waar de module zit. Geloof me, het is niet hetzelfde als de 2019. Ik heb onder het dashboard gekeken. Haal de hemelbekleding handgrepen eruit en trek ze iets naar beneden, reik erin en koppel ze los. Alle 4 moeten boven elke stoel worden losgekoppeld. Ik gebruikte een platte kop om de rode clips eruit te trekken. Ik zal foto's plaatsen van de ANC microfoons. Dit stoort de Bluetooth microfoon die zich in de console bevindt waar de lampjes zijn bij de spiegel niet. Ik heb persoonlijk geen verschil gemerkt op de snelweg sinds ik ANC heb uitgeschakeld, vooral omdat ik wat bas heb om het te overstemmen 🤘. Meer foto's volgen