Traverse Forum banner

Traverse-remblokken in 2025?

4.5K views 59 replies 13 participants last post by  Bill Porter  
#1 ·
Hallo mensen,

Mijn remmen doen het goed voor 115.000 mijl, maar ik wil graag minstens de voorste vervangen op mijn 2012 Traverse LTZ voordat ik een paar lange roadtrips ga maken. De Rock Auto-site is verwarrend voor mij, want ik zie geen Akebono-merk voor de VOORSTE remmen, alleen de ACHTERSTE. Ik zag in een andere remdraad dat mensen Akebono erg leuk vinden en dat het misschien zelfs is wat GM in hun voertuigen gebruikt (OEM?). Wat ik graag wil weten is:

1) Beste remmerk voor de voorremmen,
2) Keramisch of semi-metaal? Ik weet niet wat ik momenteel heb, maar ze werken geweldig voor de levensduur van de Traverse (nu met 115.000 mijl)

Bedankt.

Bill Porter

#3 ·
1) Beste remmerk voor de voorremmen,
2) Keramisch of semi-metallisch? Ik weet niet wat ik momenteel heb, maar ze hebben het geweldig gedaan gedurende de levensduur van de Traverse (nu met 115.000 mijl)
Mijn keuze is AC Delco Ceramic. Heb ze op mijn Tahoe gezet en ze zaten nog op 1/2 pad na 50k mijl toen ik de door de roestgordel in het noordoosten verrotte rotors moest vervangen. Ik heb op dat moment een complete remklus gedaan (remklauwen, slangen, remblokken en rotors) omdat ik er nu mee ploeg.

#7 ·
Ik ben niet onder de indruk van de Akebonos die op mijn '20 zaten. 39k en kapot, 80% snelweg rijden ook.
Raybestos Element 3 remblokken/schijven kit van RA ging er als vervanging op.

#9 ·
Ongeacht wat we in de roestgordel rijden, we zullen minder dan de helft van de levensduur van remblokken/rotoren halen dan klimaten zonder roestgordel.
Klopt, maar mijn T is een winterkoningin in de garage.

• Like
Reactions: PoManTraverse
#13 ·
Ik zou me een idioot voelen als ik rond zou rijden in een Soccer Mom / Mini Van met geboorde en sleufrotoren.
En de remmen hebben weinig te maken met het remvermogen. Het remvermogen wordt bepaald door de wrijving tussen de band en de weg.

Mini Van banden = Mini Van remvermogen, ongeacht de remmen.

Ik ben nog nooit in een situatie geweest in de 2020 3LT van Wifey, waarin ik meer remkracht wenste. OEM werkt prima voor mij.

#14 ·
Mijn plan is om alleen de remblokken te vervangen met nieuwe clips, de inzetstukken schoon te maken en in te vetten, en de rubberen randen van de zuigers te smeren. Mijn huidige remblokken zijn nog op 4 en de remschijven zijn in goede staat. Als ik echt ook de remschijven moet vervangen, is dat een aanzienlijk moeilijkere klus voor mij. Maar als het moet, zal ik het doen...

#22 · (Edited)
Ik heb 10-12 jaar geleden een beetje onderzoek gedaan naar dit probleem en dit is wat ik denk dat het probleem is. De rotoren zijn gewoon te klein voor de Minivan. Chrysler probeerde mogelijk het gewicht te verminderen? Dit is een Dodge Grand Caravan uit 2008. Ik heb de rotorafmetingen vergeleken van een 2008 Challenger, een 2008 Dodge Ram Pickup Truck en de 2008 Grand Caravan. Alle 3 de voertuigen waren Dodge-voertuigen en alle binnen 400 lbs. GVW van elkaar (volgens de Chrysler-website). De Caravan had de kleinste diameter en/of de dunste rotoren van de 3 voertuigen. Dus naar mijn bescheiden mening is het een ontwerpfout. De OEM-rotoren zijn gewoon te klein en kromtrekken door de hitte. Destijds was er een LemonLaw-website over dit probleem en waren er veel Minivan-eigenaren met precies hetzelfde probleem.

Als het niet de rotoren waren, heeft het zeker minstens 3 dealers en een paar onafhankelijke garages voor de gek gehouden. Sommigen denken misschien dat het slechte rijgewoonten zijn, zoals het berijden van de remmen, maar dat is flagrant onjuist. Mijn vrouw berijdt de remmen niet en haar rijgewoonten zijn niet veranderd, en zoals ik al eerder zei, heb ik geen remproblemen gehad met deze Minivan sinds ik de geboorde en gleufrotoren heb geïnstalleerd, behalve dat ik de voorste remblokken moest vervangen na 10 jaar rijden op de geboorde en gleufrotoren.

#23 ·
Ik heb 10-12 jaar geleden een klein onderzoek gedaan naar dit probleem en dit is wat ik denk dat het probleem is. De rotoren zijn gewoon te klein voor de Minivan.
Het is hetzelfde probleem voor elke merk/model minivan. Ik weet dat het voor mij zo was en we hadden een Ford Windstar uit 2001, een Honda Odyssey uit 2008, een Grand Caravan uit 2013 en een Nissan Quest uit 2017. De windstar had trommels achter. De rest waren schijven rondom en ik mocht al blij zijn als ik er ~35K mijl mee kon rijden met remblokken/rotoren.

In het geval van de SMA-video die ik hierboven noemde, was dat een Kia minivan van een later model.

• Like
Reactions: Spotted Dog
#24 ·
Het is een bekend, bewezen feit dat geboorde en sleufrotoren meer oppervlakte hebben dan massieve rotoren, wat zorgt voor een betere koeling en kromtrekken vermindert. Ik zou je eerlijk gezegd niet kunnen vertellen hoeveel koeler (ik weet zeker dat iemand een onderzoek heeft gedaan), maar het vermindert duidelijk de hitte genoeg om kromtrekken te minimaliseren. Bovendien, niet dat het het probleem zou vergroten, maar ik woon in Arizona, waar de zomertemperaturen 115° bereiken, dus ik neem alle hulp die ik kan krijgen.

Als ik in de toekomst de rotoren van een voertuig moet vervangen, besteed ik graag een paar dollar extra om geboorde en sleufrotoren te krijgen. Ik heb ze op mijn Grand Caravan en mijn Traverse.

#26 ·
UPDATE: Ik heb gisteren mijn allereerste remblokken en -schijven vervangen op mijn 2013 Acura MDX (het was voor het eerst nodig). Ik heb een aantal video's bekeken en afgezien van wat overloop van remvloeistof ging het soepel. Dat is een ENORME DANK AAN JULLIE ALLEMAAL die me hebben geholpen om deze dingen uit te zoeken. Dealer en 2 reparatiewerkplaatsen wilden minimaal $600. Dus ik heb ongeveer $400 bespaard (remmen, rotors, remvets, 22MM dop die ik niet had, Breaker Bar maar ik had al anti-seize en een 17MM dop). Vreemd genoeg zaten er bij het verwijderen van wat er op zat GEEN scheidingsveren op de voorkant. De nieuwe zitten wel op de nieuwe blokken. Nu zijn ze stil en sterk, dus mevrouw is erg blij.

Als mijn Traverse rotors binnenkomen, wordt dat de volgende die gedaan wordt. Toen ik deze week nieuwe banden kreeg bij Firestone, zeiden ze dat mijn voorste remblokken 3's aan de buitenkant en 8's aan de binnenkant hadden. Beide achterste remblokken hadden 5's. Wat is de waarschijnlijke oorzaak van de ongelijke slijtage van de blokken aan de voorkant? Het zijn allebei. Ik vraag me af of ik iets anders nodig heb dan nieuwe blokken en rotors.

#27 ·
Raar, maar toen ik verwijderde wat erop zat, zaten er GEEN scheidingsveren op de voorkant.
Hoogstwaarschijnlijk heeft de laatste persoon die remmen op uw Acura installeerde, de veren er niet in gedaan. Ze kunnen lastig zijn en sommige mensen gooien ze gewoon weg.

Zorg er bij uw Traverse gewoon voor dat alles mooi en soepel glijdt. Een paar andere mensen hier hadden dezelfde ongelijke slijtage met hun voorste remblokken. Dat is meestal een "Up North"-probleem door de roest. Smeer de remklauwstiften en licht de nieuwe shims in, en nogmaals, zorg ervoor dat alles mooi en soepel beweegt. HTH

#28 ·
De binnenste of de remklauwzijde slijten altijd meer dan de buitenste remblokken. Daarom zitten de slijtagesensoren aan de binnenste remblokken. De eerste aanbeet is op het remblok van de zuiger voordat deze de andere kant 'overtrekt', dus meer slijtage. Het enige verschil zou zitten in een remklauw met zuigers aan beide kanten van de remklauw, zoals in bepaalde high-performance toepassingen.

#29 ·
De binnenste of de remklauwzijde pads slijten altijd meer dan de buitenste pads.
Daarom zitten de slijtagesensoren aan de binnenste pads.
De eerste aanbeet is op de zuigerpad voordat deze de andere kant "overtrekt", dus meer slijtage.
Het enige verschil zou zitten in een remklauw met zuigers aan beide kanten van de remklauw, zoals in bepaalde high-performance toepassingen.
Mijn binnenste pads zijn echter op 8 en het zijn mijn buitenste pads (zonder de piepers) die op 3 staan.

#32 ·
Ik heb een tijdje geleden (20.000 mijl) rotors en remblokken vervangen, alles van DetroitAxel.com gehaald. Gegaan voor geboorde en sleufrotors met remblokken voor een goede prijs. Heb voor en achter gedaan, ze stoppen veel beter dan OEM en roesten hier in het middenwesten niet. Ze waren er binnen een paar dagen met gratis verzending. Ze zijn het bekijken waard.
De mijne is uit 2011.

#42 ·
Ik heb een tijdje geleden (20.000 mijl) rotors en remblokken gedaan, alles van DetroitAxel.com gehaald. Gegaan voor geboorde en sleufrotors met remblokken voor een goede prijs. Heb voor en achter gedaan, ze stoppen veel beter dan OEM en roesten hier in het middenwesten niet. Ze waren er binnen een paar dagen met gratis verzending. Ze zijn het bekijken waard.
De mijne is een 2011.
Ik ben dol op Detroit Axel. Voor al mijn auto's, behalve de crossfire. Kan meestal een betere deal vinden op Amazon dan op de eigenlijke Detroit Axel-site. IMO

#35 ·
Op de Acura van mijn vrouw heb ik dit voor de remklauwen gebruikt:
Image

Ik hoop dat dat goed was. Ik heb ze echter niet met een borstel geschrobd, maar na het smeren glijden ze soepel. Ik zal wel een borstel kopen voor als ik mijn Traverse doe. Wacht nog steeds op de rotors.

Voor mijn 2012 Traverse, "ja" dat is 8mm en 3mm. Hier is mijn "Aanbevolen Service" waar ik heel weinig waarde aan hecht:

Image

Ze hebben me de banden met een flinke korting verkocht, dus ik nam aan dat de meeste van deze "aanbevolen" items een manier waren om wat geld aan me te verdienen.

Laat me weten wat je ervan vindt.

#38 ·
Ze verkochten me de banden met een flinke korting, dus ik nam aan dat de meeste van deze "aanbevolen" items een manier waren om wat geld aan me te verdienen.
Ja, ik kocht Bridgestone's voor mijn Fusion. Ze vertelden me dat ik achterremmen nodig had omdat ze onder de 2 mm zaten en ook rotors en een koelsysteemspoeling. Ik weet dat geen van het werk nodig was. Te lang verhaal om hier te typen, maar ik stuurde een e-mail naar Firestone en kreeg daadwerkelijk een telefoontje. Ik hou niet van een wannabe monteur die me probeert te up-sellen met werk waarvan ik weet dat ik het niet nodig heb. Ik zou echter je voorkant controleren om er zeker van te zijn dat ze niet liegen over de $704 Tie Rod End-klus.